المستقبل البترولى
أهم الأخبار اخبار عالمية

‏-مترجم للعربية Brocker:US moves to further control global oil markets

‏Maysaa al-Banna:
‏Recent reports have revealed new trends for the United States towards boosting the priority of exporting oil for import in the coming period, which will be reflected on the members of the Organization of Petroleum Exporting Countries OPEC, who will have to restrict their production for much longer than they now plan to avoid the rise of global stocks again . “This trend does not mean that the United States will stop the shipment of oil from the Middle East and Latin America or stop bringing refined products from Europe and Asia,” said the first detailed monthly report by the US Energy Information Administration. “These countries have taken a new curve in extracting oil Raw material found in oily rocks. The United States Energy Agency (EIA) predicts that by December 2020, the United States will export 1.2 million barrels per day of crude oil – more than it will export. It should be noted that just 10 years ago crude oil was buying more than 9.4 million of what was sold abroad. This is a shift in net flows to more than one million barrels a day for ten years. The United States slowed down because of the collapse of oil prices in 2014 and resumed only in 2017, after the United States reduced the costs of the oil industry and the OPEC production cuts began to raise prices to the level that begins operations to become Once again profitable, resulting in higher US production driven by extraction of shale oil, which in turn has changed the future of the country. Recent forecasts suggest that the trend of growth will slow most of the time from 2019. A similar pause in growth was expected in the summer of 2018, but it did not materialize. This is not to say that the EIA reports are consistent with the update, but that the US production rate is constantly being assessed. Moreover, production in the United States will boost sales abroad (both crude oil and refined products if this additional oil is processed in local refineries). Not only that, but the US net export center is expanding until the end of 2020, and the United States is expected to become a single (monopolized) salesman for the world’s oil sales. In other words, the United States is already the world’s largest oil consumer, consuming nearly one in five barrels worldwide, and if EIA forecasts are correct,
بروكرز: تحركات أمريكية لمزيد من السيطرة على أسواق النفط العالمية
ميساء البنا:
كشفت تقارير حديثة عن اتجاهات جديدة للولايات المتحدة الامريكية نحو تعزيز أولوية تصدير البترول عن استيراده في الفترة القادمة، وهو ما سينعكس على أعضاء منظمة الدول المصدرة للبترول العالمية OPEC الذين سيضطرون إلى تقييد إنتاجهم لفترة أطول بكثير مما يخططون الآن إن أرادوا تجنب ارتفاع المخزونات العالمية مرة أخرى.
وأكد أول تقرير شهري مفصل تصدره إدارة معلومات الطاقة بالولايات المتحدة الامريكية أن هذا الاتجاه لا يعني أن الولايات المتحدة ستقوم بوقف شحن النفط من الشرق الأوسط وأمريكا اللاتينية أو وقف احضار المنتجات المكررة من أوروبا وآسيا، مشيرا إلى إن تلك الدول قد اتخذت منحنى جديداً في استخراج النفط الخام الموجود في الصخور الزيتية.
وتتوقع وكالة الطاقة الأمريكية EIA أن الولايات المتحدة ستقوم بحلول ديسمبر 2020 بتصدير 1.2 مليون برميل يوميًا من النفط الخام أي إنها ستصدر أكثر مما ستقوم باستيراده.
وجدير بالذكر أنه ومنذ عشر سنوات فقط كان خام البترول يُشتري بأكثر 9.4 مليون مما كان يبيع في الخارج. ويعد هذا تحولا في صافي التدفقات لأكثر من مليون برميل في اليوم لمدة عشر سنوات.
وكانت الولايات المتحدة الأمريكية قد تباطأت في تفعيل الوضع الجديد بسبب انهيار أسعار النفط في عام 2014 واستؤنفت مرة أخرى فقط في عام 2017، بعد أن خفضت الولايات المتحدة الأمريكية تكاليف صناعة النفط الصخري وبدأت تخفيضات إنتاج منظمة OPEC في رفع الأسعار إلى المستوى الذي تبدأ به عملياتها لتصبح مربحة مرة أخرى، مما أدى ارتفاع إنتاج الولايات المتحدة مدفوعًا باستخراج النفط من الصخر الزيتي، مما أحدث بدوره تغييراً في مستقبل البلاد.
وتشير التوقعات الأخيرة بأن اتجاه النمو سوف يتباطأ في معظم الوقت من عام ٢٠١٩ وكان من المتوقع حدوث وقفة مماثلة في النمو في صيف عام 2018، لكنها لم تتحقق. وهذا ليس معناه ثبات تقارير إدارة معلومات الطاقة الأمريكية EIA عن التحديث وإنما قابلة لتقييم معدل الإنتاج الأمريكي باستمرار.
وعلاوة على ذلك فإن الإنتاج في الولايات المتحدة سيعزز المبيعات في الخارج (سواء من النفط الخام أو من المنتجات المكررة، إذا تم معالجة هذا النفط الإضافي في المعامل التكريرية المحلية). ليس هذا فحسب، بل يتوسع مركز التصدير الصافي للولايات المتحدة حتى نهاية عام 2020، بل من المتوقع أن تصبح الولايات المتحدة بائعًا وحيداً (محتكراً) لمبيعات النفط في العالم.

موضوعات ذات صلة

أسامة غريب يكتب :منحة العُمر

Dalia

محمد أمين يكتب :حكام أم لصوص؟!

Dalia

كلمتين ونص…سيف الإسلام عبدالفتاح

Dalia

ياسمين الجاكي تكتب: هنيئاً لمن يمتلك مفاتيح السعادة

Noura

تكريم الحاصلين علي درجة الماجيستير بشركة شمال سيناء للبترول

Dalia

«نفط الكويت» تطرح مناقصة لتطوير وحدتي غاز

Noura

اترك تعليق

error: Content is protected !!